Jó, ha tudod, hogy kajakóma ellen nem csak az alvás segít, bár kétség kívül ez a tevékenység is rajta van a megoldások listáján.

A kajakóma általában annak az állapotnak a jelzésére elterjed kifejezés, amikor túleszed magad, és utána álmos, fáradt, enervált vagy. Ilyenkor az elfogyasztott ételek mennyisége és/vagy jellege miatt az emésztés sok energiát vesz igénybe, amit valahonnan el kell vonni (pl.: munkától, aktivitástól, koncentrációtól).

kajakoma

Ha van rá lehetőséged, akkor a pihenés és lazítás segít a szervezetednek, de szerencsére van más megoldás is. Egy kis evés utáni mozgással élénkítheted a vérkeringésedet, ami ha a friss levegőn történik, akkor az emésztésed is gyorsabb lesz. Elég néhány percnyi mozgás, mert a túlzásba vitt erőfeszítéssel éppen ellekező hatást érhetsz el, pl.: rosszul leszel.

Az anyagcsere gyorsítására sokan választják a kávét, ami a tej és a cukor ésszerű mennyiségével kombinálva valóban segít a kajakóma csökkentésében. Szintén jótékony hatása van evés után a teának is. A leforrázott teafű (nem a filteres!) áztatás után igazán hatékonyan támogatja az emésztési folyamatot.

Persze meg is előzheted a kajakóma kialakulását azzal, ha lassan és kimérten eszel, mértéket tartasz, és fogyasztasz rostos ételeket is (pl. párolt zöldségek, savanyúságok), melyek eltelítetlenek, és az emésztést is segítik.

 

Másnaposság ellen is van megoldás: