Jó tudni, miért nem lesz fizetős a Facebook... mert biztos, hogy előbb-utóbb újra elő fog kerülni a kérdés, ahogy ez néhány hónapja is történt.

facebook

Szenzációnak számítana, ha a Facebook bejelentené, hogy fizetőssé teszi a közösségi oldalát? És itt a "közösségi" szó hangsúlyosabb, mint azt sokan gondolják... Nem véletlen, hogy a legnépszerűbb social oldal kezdőlapján az a mondat szerepel, hogy "Ingyenes, és az is marad."... ugyanis ha valami ingyenes változatban - és valószínűleg ennek okán - több mint 40 milliárd (!!) USD bevételt termel egy évben (2017), akkor kevés olyan indokot lehet elképzelni, ami egy drasztikus változtatást tenne szükségessé.

Tömegek használják a Facebook-ot, még ha reklámokkal "tarkított" is. Készültek modellek arra, hogy prémium szolgáltatásokért (pl.: reklámmentesség) pénzt lehetne kérni, de nem cél (egyelőre) különbséget tenni a felhasználók között, és az elemzések alapján nem is sokan regisztrálnának a fizetős szolgáltatásra.

A Facebook tehát akkor is nyer, ha ingyenes marad... és akkor is, ha felkapja média. Akár adatvédelmi botrányról, akár fizetőssé tételről mennek a hírek és ellenhírek, a részvényesek mosolyoghatnak.

És még egy érdekes adat: szakértői kimutatások alapján kb. 600-700 Ft a Facebook átlagos havi reklámbevétele egy magyar felhasználóra vetítve.

Forrás: https://minner.hu/

És még ott az Insta is: