Jó tudni, hogy a szieszta a mediterrán népek ismert, és általunk irigyelt szokása.

Mindenekelőtt mondjuk ki: ez nem lustaság, hanem velünk született szükséglet, ugyanis a 24 órás napi életciklus közepén, úgy 13 óra körül a legalacsonyabb az energiaszintünk, s pihenési igényünk megnő. Azt valamennyien igazoljuk, akiknek módjuk és lehetőségük volt már kipróbálni, hogy egy ebéd utáni kis alvás valóságos csodaszer!

siesta

Nem csak az esti ébrenlét idejét hosszabbítja meg, hanem mindenekelőtt a délutáni ténykedéseinkhez szükséges erőt, és közérzetünket is jelentősen javíthatja. A power napping (energia-szundítás) a koncentrációs és kreatív képességeinket, akár 30 százalékkal is javíthatja.

A Harvard egyetemen végzett legújabb kutatások szerint a vizsgálatok azt is igazolják, hogy az alvásos szieszta jelentős mértékben elősegíti, hogy a délelőtt megszerzett információk rögzítődjenek az agyban.

Ami pedig az időtartamát illeti: amerikai kutatások szerint a húszperces alvás sokkal hatásosabb lehet, mint a félórás vagy az ennél hosszabb. Ez azzal magyarázható, hogy sok időt töltenek a mélyalvásállapotában. A saját alvás laboratóriumunkban végzett ébredési megfigyelések igazolják, hogy az a jó ébredés, ami az úgynevezett felszínes szakaszban következik be, vagyis a mélyalvásból való ébredés kifejezetten fáradt, nyűgös, nehézkes tünetekkel jár.

Forrás: http://napidoktor.hu/

Ez a cikk is az egészséggel kapcsolatos: