Jó, ha tudod az izomlázról, hogy az izomrostokban történő mikroszkopikus izomszakadások sorozata váltja ki. Az izmok a károsodás elkerülése érdekében gyorsan regenerálódnak, és a fájdalomérzet is csökken, így hasonló megerőltetést már könnyebben el tudnak viselni.

Az izomláz leginkább nagy megterhelések és edzetlen izmok esetén fellépő izomfájdalom, amely legtöbbször 24-72 órán belül elmúlik. Az izomrostok szakadásainak helyén gyulladás lép fel, ez okozza a tulajdonképpeni fájdalmat. Ennek eredményeképp érthető, hogy mind a bemelegítés, mind a nyújtógyakorlatok hatástalanok az izomlázzal szemben, mivel az az izomrostok fizikai túlterhelése miatt következik be. Következésképp az edzés utáni masszázs és nyújtás csak ront a helyzeten, mivel a már elszakadt rostokat még jobban izgatják.

izomlaz

Az izmok vérkeringésének javításával gyorsítható javulás, a könnyedebb testmozgás, masszázs, forró fürdő, esetleg a szauna, ami segíthet valamicskét. A további erősebb testmozgás ideiglenesen csökkentheti a fájdalomérzetet.

Forrás: https://hu.wikipedia.org/